Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Dane teleadresowe, informacje ogólne

  1. Nazwa przedszkola brzmi: Przedszkole Publiczne w Przeczy – jest używane w pełnym  brzmieniu.
  2. Dane teleadresowe Przedszkola:

Przedszkole Publiczne w Przeczy

Przecza 19

49-345 Skorogoszcz

tel. 774120004

  1. Lokalizacja przedszkola:
  1. Siedzibą przedszkola jest obiekt w Przeczy 19, w którym funkcjonuje oddział dla dzieci od 3 do 6 lat, w szczególnych przypadkach dopuszcza się przyjęcie dzieci  2,5- letnich, jeśli ich rozwój na to pozwala.
  2. Liczba dzieci w oddziale- 25.
  1. Organem prowadzącym przedszkole jest Gmina Lewin Brzeski.
  2. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Opolski Kurator Oświaty.
  3. Przedszkole realizuje cele i zadania zgodnie z oczekiwaniami rodziców wynikające
    w szczególności z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
  4. Naczelnym celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka.
  5. W ramach zadań działalności edukacyjnej przedszkole realizuje:
  1. wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym
    i poznawczym obszarze jego rozwoju,
  2. tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę
    i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa,
  3. wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej
    i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych,
  4. zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony,
  5. wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania,
    z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań,
  6. wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie,
  7. promowanie ochrony zdrowia, tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków
     i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową
    i bezpieczeństwo, w tym o bezpieczeństwo w ruchu drogowym,
  8. przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie
    o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci,
  9. tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki,
  10. tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka,
  11. tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy,
  12. współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka,
  13. kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa
    w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju,
  14. systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju,
  15. systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzących do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole,
  16. tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.
  1. Przedszkole realizuje cele i zadania poprzez:
  1. organizację oddziału dla dzieci w zróżnicowanym wieku 3 do 6 lat, w szczególnych przypadkach dzieci 2,5-letnich z uwzględnieniem predyspozycji rozwojowych dziecka,
  2. dostosowanie metod i form pracy do potrzeb i możliwości indywidualnych dziecka oraz wszystkich obszarów edukacyjnych zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego,
  3. stosowanie otwartych form pracy, umożliwiających dziecku wybór miejsca i rodzaju aktywności,
  4. indywidualizację tempa pracy dydaktyczno-wychowawczej wobec dzieci niepełnosprawnych, stosowanie specyficznej organizacji nauki i metod pracy, prowadzenie zajęć zgodnie z zaleceniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub innej specjalistycznej i lekarza – odpowiednio do stopnia i rodzaju niepełnosprawności dziecka,
  5. możliwość organizacji i prowadzenia zajęć edukacyjnych z udziałem wolontariuszy.
  1. Wobec rodziców przedszkole pełni funkcję doradczą i wspomagającą:
  1. pomaga w rozpoznawaniu możliwości i potrzeb rozwojowych dziecka oraz podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej,
  2. informuje na bieżąco o postępach dziecka, uzgadnia wspólnie z rodzicami kierunki
    i zakres zadań realizowanych w przedszkolu.

8. Przedszkole zapewnia dzieciom bezpieczeństwo i opiekę poprzez:

  1. bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu w przedszkolu oraz w trakcie zajęć poza terenem przedszkola,
  2. zapewnienie wzmożonego bezpieczeństwa w czasie wycieczek, co określa Regulamin spacerów i wycieczek,
  3. zatrudnianie w  oddziale nauczyciela i woźnej oddziałowej, które są odpowiedzialne
    za zdrowie i bezpieczeństwo dzieci w czasie zajęć edukacyjnych i podczas pobytu dzieci na terenie ogrodu przedszkolnego,
  4. stwarzanie poczucia bezpieczeństwa pod względem fizycznym i psychicznym,
  5. stosowanie obowiązujących przepisów bhp, ppoż., przepisów ruchu drogowego
    i HACCP.